Банките са инвестирали 400 млн. в подготовка за еврото

Банките са инвестирали 400 милиона лева за подготовката на системите си за плавно преминаване към еврото, обяви председателят на Асоциацията на търговските банки Петя Димитрова и припомни част от ползите от преминаването към единната валута:

„Следващата крачка след Шенгенското пространство – еврозоната, ще допринесе не само за разширяване на бизнеса. Смятаме, че конкурентноспособност, оперативна ефективност, достъп до капитал, разширяване на пазарите –  това се едни от общите ключови неща. Това – туристи и целият бизнес да не превалутира, да нямаме валутен риск, да имаме ценова прозрачност, да бъдем част от големия пазар са големите ползи“.

Димитрова вижда много добро партньорство между банките и туристическия бранш, а според данните на БНБ към края на миналата година – те са кредитирали секторите хотелиерство и ресторантьорство с над 2,3 милиарда лева. От своя страна подуправителят на БНБ Петър Чобанов призова бизнеса да не повишава цените:

„Тоест, не трябва да се успокояваме в момента, че изпълнихме критериите за инфлацията – да, разбира се, това беше благодарение на усилията ни като общество. Трябва още малко да положим усилия в това отношение и всеки, който може да даде своя принос, включително и туристическият бранш, се надявам, че ще го даде“.

Зам.-министърът на финансите Методи Методиев покани туристическия бранш да се включи в разяснителната кампания за еврото и припомни, че една от по-рядко споменаваните ползи е по-добрата институционална среда:

„Целият този процес за влизане в еврозоната, в ОИСР, преди това – във валутния механизъм, банковия съюз – всъщност той е съчетан с т.нар. ангажименти на държавата, които следва да се изпълнят чрез правенето на редица реформи“. /БНР

Четете още

Избор на редактора