Много е близо моментът, в който трудовите книжки ще станат електронни. Дигитализацията в администрацията, а и не само, върви с пълна сила под надзора на министерството на електронното управление. Идеята за електронна трудова книжка не е нова, всъщност дискусиите по тази тема датират още от 2014 г.
„Получих първа версия на доклад за електронизирането на трудовите книжки във връзка с работна група, която бях създал. Докладът описва в детайли какви данни се събират и обработват, за какви цели, от кои органи, в какви сценарии. На практика имаме пълната картина, събрана от различни членове и алинеи на седем нормативни акта, за всички аспекти на трудовата книжка. След като свършихме тази основополагаща задача за създаване на електронна трудова книжка, ще изготвим план за реализация, който включва законодателни изменения и изграждане, надграждане и интегриране на информационни системи. И по тази цел сме вече по-напред отколкото предишното управление, което за цял мандат опита (но не успя) да промени дизайна на корицата на трудовата книжка“, съобщи министър Божидар Божанов във фейсбук.