Какви размери дрехи носят българите?

Какви размери дрехи носят българите? Отговор на този въпрос ще даде представително проучване на старт-ъп компанията Стейлър.

Това изследане ще даде информация относно мерките на българите, както и какви размери дрехи се носят в България. Тази информация може да се използва от производителите, за да се оптимизират производствата на дрехи и аксесоари, да се оптимизират предложенията на компаниите към потребителите и те да бъдат по-персонализирани. По този начин ще се намали вредният отпечатък от т.нар. „Бърза-мода“ и ще се намалят разходите за дрехи, които отиват на бунището. Ще се проследи и има ли промяна спрямо Държавния стандарт, който се е използвал в България.

Държавен стандарт за производство на дрехи стъпва на мерките на хората, морфологията на тялото и географските особености, които влияят върху формите на тялото. Подобно изследване не е правено в България в последните години, което дава възможност инициативата да се развие и да бъде полезна за цялото общество.

Данните, които ще се събират ще включват години, килограми, височина, дължина на ръкава, дължина на крачола, гръдна обиколка и обиколка ханш и др. В проучването ще се събере информация и относно това какви размери дрехи носят участниците и от кои модни марки. По този начин ще се направи сравнение на мерките на участниците и това какви размери дрехи избират да закупят.

Данните се събират чрез обектите на магазините, които ще бъдат партньори на инициативата и чрез други специално обособени за целта места. Ще се предоставят формуляри за събиране на мерките, както и съоветните правила за дейността.

Институционална подкрепа ще се потърси от Университети, Националната художествена академия – Катедра „Моден дизайн“, Професионалните гимназии по текстил, облекло и моден дизайн, Катедра „Политология, социология и културология“ на Великотърновски университет, както и други държавни органи. В инициатива ще се включат и доброволци, които ще събират и ще анализират данните от проучването.

„Резултатите от проучването ще се анализират, обобщят и предоставят на партньорите на инициативата за ползване. Институционалните партньори ще могат да стъпят на данните, за да развият свои допълнителни инициативи и изследвания, които да са полезни на обществото. По този начин ще се реализира пълният потенциал на това проучване, което ще се продължи в други инициативи.“ – Георги Николаев, съосновател на Стейлър ООД.

Стейлър е главният организатор на инициативата. Стейлър е старт-ъп компания, която развива технологичен продукт в сферата на електронната търговия с дрехи. Компанията помага да се увеличат продажбите и да се намалят многократно поръчките поради неправилни размери. Повече информация за компанията тук.

Още по темата

РЕКЛАМАspot_img
РЕКЛАМАspot_img

Избор на редактора