Как Коко Гоф слива тенис, мода и бизнес

Когато Коко Гоф пусна на пазара маратонки с New Balance през лятото на 2022 г., тя беше първата тенисистка със собствена марка маратонки и едва втората в общото класиране, наред с Роджър Федерер.

Това беше революционен ход в спортните обувки за тенис и не беше изненада, че именно 18-годишният Гоф го правеше.

Гоф избухна на сцената на 15 години , когато стигна до четвъртия кръг на Уимбълдън като квалификант, нокаутирайки седемкратната шампионка от големия турнир Винъс Уилямс по пътя.

Четири години по-късно тя се издигна до номер 2 в световната ранглиста, което ѝ донесе най-много в кариерата, и спечели Откритото първенство на САЩ през 2023 г., носейки своите New Balance Coco CG1.

На Откритото първенство на Австралия през 2024 г. Гоф носеше версия на CG1 с гравирани вдъхновяващи послания, включително цитат, който е чувала от баща си Кори, още от малка: „Можеш да промениш света с ракетата си.“

Независимо дали се застъпва за социална справедливост в САЩ или говори за невинните животи, загубени в Газа , Гоф винаги се е опитвала да прави своята част, с каквото е смятала, че може.

Сега на 21 години и номер 3 в света, Гоф предприе нови стъпки към поемане на отговорност за кариерата си, като се раздели с дългогодишните си представители Team8 и създаде Coco Gauff Enterprises, която е представлявана и подкрепяна от WME.

Съобщението беше направено миналия месец, в което тя каза: „Развълнувана съм да изградя нещо, което ми позволява да поема по-голяма отговорност за кариерата си, като същевременно създавам възможности, които се простират отвъд мен самия, докато продължавам да се развивам като спортист, предприемач и човек, който променя нещата.“

Гоф оглави списъка на Forbes за най-високоплатени жени спортистки през 2024 г., с прогнозни приходи от 34,4 милиона долара (9,4 милиона долара на корта, 25 милиона долара извън корта) за 12-те месеца.

Тя беше обявена за една от жените на годината на списание Time и присъства на гала вечерта, облечена в ръчно изработена Prada. Тя беше звездата на корицата на майския брой на списанието.

През юли тя беше знаменосец на отбора на САЩ на Олимпийските игри в Париж, заедно с ЛеБрон Джеймс.

В скорошно интервю за The National , Гоф каза, че винаги си е представяла да проправи път, още от първите си дни в спорта. Идеята да създаде собствена компания, която да управлява всичките ѝ начинания, е била предложена от баща ѝ. Тя смятала, че сега е подходящият момент да задейства този план.

„В крайна сметка от мен зависеше дали искам да го направя. Баща ми има страхотни идеи и аз си казах: „Знаеш ли какво? Това е доста яко“, каза тя.

„Имам и други интереси извън тениса. И искам да се захвана с основите и да започна процеса на изграждането им.“

„И това са просто много неща, които искам да мога да правя извън корта, когато кариерата ми приключи. Но мисля, че просто искам да започна процеса сега, така че когато кариерата ми приключи, да не е толкова ситуация, в която да започвам отначало.“

Сред другите интереси на Гоф е модата. Тази седмица в Рим тя направи голям фурор, като дебютира с екип за мач, създаден за нея от New Balance и Miu Miu, които са се обединили в уникално сътрудничество, включващо дрехи, обувки и аксесоари с ко-брандирани елементи, които Гоф ще носи на три турнира на WTA този сезон, започвайки с текущото Открито първенство на Италия.

Miu Miu, италианска модна къща и сестринска марка на Prada, за първи път си сътрудничи с New Balance за обувка през 2022 г., но това начинание в тениса, съсредоточено около Гоф, издига партньорството им на съвсем ново ниво. Откакто Серена Уилямс сътрудничи с Off-White, моден съюз не е вдигал толкова шум в тениса.

И като се има предвид колко обширна е тази колекция New Balance x Miu Miu – с екипировка за спорт на корта, спортно облекло извън корта, обувки и аксесоари – честно е да се каже, че Гоф е вдъхновил безпрецедентно модно изявление в спорта.

„Имам голям късмет“, каза Гоф. „Наистина настоявахме за това. Понякога е по-трудно да се привлекат тези големи дизайнерски къщи. Очевидно New Balance е подходящ за всичко, което искам да правя. Така че, да, беше наистина вълнуващо.“

В колекцията има три цветови комбинации – една за турнира в Рим, една за събитието на трева в Берлин и една за спирката на WTA в Синсинати.

Гоф каза, че е била „доста ангажирана“ в процеса на проектиране и е избирала от селекция от модели и цветове, представени ѝ от дизайнерите. В крайна сметка тя решила да „избере по-семпла естетика“, за да съответства на „безвремието“ на света на Prada и Miu Miu.

„Исках да създам вечен тоалет. И чувствам, че когато работиш с голяма дизайнерска къща, не искам да правя нищо твърде шантаво“, добави тя.

„Защото чувствам, че с New Balance вече сме правили луди изрезки. Направихме буквално игрови емоджита на тениската ми. Така че си помислих, че искам да направя нещо вечно, което всеки може да носи.“

За Гоф това сътрудничество е нещо повече от просто тенис екип. Базираният във Флорида играч е фен на смесването на културата със спорта и е в центъра на това преплитане.

Независимо дали става въпрос за епизодична поява в популярно телевизионно предаване – като тази, която направи в „All American: Homecoming “ – или за посещение на наградите „Оскар“ в персонализирана рокля Miu Miu, или за получаване на поздрав от Tyler, the Creator за последния му албум, Гоф е силно заинтересована от популяризирането на тениса сред по-младото поколение, както и от внасянето на култура в спорта и обратно.

Тя смята, че може да помогне за постигането на някои от тези неща с това ново сътрудничество в сферата на висшата мода.

„Мисля, че една от целите ми, винаги съм казвала като спортист, е да внеса култура в спорта – не че тя вече не е там. Но предполагам, че е важно да внеса повече култура в спорта“, каза тя.

„Чувствам, че модата, особено в поколение Z, е много важна сега. С тенденциите в TikTok и всичко останало. Така че чувствам, че опитът да внеса тази мода в тениса може да привлече повече хора, които може би никога не са чували за спорта или са чували за него, но никога не са познавали други играчи освен Серина или Роджър.“

„Просто ги запознавам с по-нишови играчи. Това е, според мен, моята работа на корта. И очевидно, просто да правя най-доброто, на което съм способен. Но обичам да се обличам официално. Така че просто се опитвам да донеса това, което ме интересува, и се надявам, че и други хора ще се заинтересуват.“

С 1,8 милиона последователи в Instagram и още 800 000 в TikTok, влиянието на Гоф върху по-младото поколение продължава да расте.

Разговорите за колаборацията New Balance x Miu Miu започнаха в края на миналата година и, признаваме, това беше амбициозен и бърз обрат за всички участници.

Евън Зедер, директор на New Balance за глобален спортен маркетинг за тенис, казва, че колкото и да е било трудно, всички са знаели, че си е струвало.

Сътрудничеството беше разглеждано като „възможност да се направи нещо, което надхвърля спорта, да се издигне вашият спортист, да се издигнат всички марки“, каза Зедер пред The ​​National .

Чувствам, че опитът да внеса тази мода в тениса може да привлече повече хора, които може би никога не са чували за спорта или са чували за него, но никога не са познавали други играчи освен Серина или Роджър.

„Мисля, че беше толкова уникално, защото не е правено по този начин преди. И затова за нас това беше възможност да говорим за това къде се намираме като марка, да говорим за това къде е Коко в кариерата си и да говорим за силата на партньорството ни с Miu Miu.“

„И в крайна сметка, наистина няма по-добър атлет от Коко, с когото да направим това.“ Връзката на Гоф с New Balance започва, когато е на 14 години, и това е партньорство, което оттогава се развива все повече и повече.

След дебюта на Coco CG1 на Откритото първенство на Атланта през 2022 г., Гоф и New Balance премахнаха CG2 миналото лято и пуснаха по-достъпна обувка Coco Delray на Откритото първенство на Маями през март тази година.

„Бяхме амбициозни, но не се уплашихме от факта, че Коко ще бъде първата тенисистка с емблематична обувка“, каза Зедер. „За нас имаше ангажимент, когато подписахме договор с Коко, да разкажем нейната история и да го направим по автентичен начин.“

„И мисля, че това е еволюцията на Коко. Когато подписахме договор с Коко, това нямаше да е възможност. Ние сме еволюирали, Miu Miu е еволюирала. И затова мисля, че моментът е най-важен, когато имаш такива неща, те се съчетават толкова красиво.“

Зедер добави, че New Balance „са невероятно доволни от това как се е представила компютърната игра“, но призна, че това е само началото на дълго пътуване с Гауф в тази област.

„Трябва да си напомним, че с нея все още сме в началото. Тя е само на 21 години. И въпреки че сме изградили тази невероятна основа с нея, това е само началото“, каза той.

Въпреки че е бил завинаги впечатлен от Гауф, Зедер признава, че е спрял да се изненадва от нея преди много години.

Израснала в среда на силни семейни ценности и с родители, които са я насърчавали да развива свой собствен, откровен характер , Гауф прави стъпки в света на бизнеса, а създаването на Coco Gauff Enterprises изглежда като естествена еволюция за жена, която отдавна е изразявала амбицията си да стане „най-великата на всички времена“.

„Тя винаги е имала увереност, но мисля, че опитът ѝ продължава да ѝ вдъхва увереност при вземането на по-трудни решения в по-ранна възраст. Тя беше хвърлена в светлината на прожекторите на 15 години на една от най-големите сцени в целия спорт. А това е наистина трудно. И мисля, че се справи с това с невероятна грация“, каза Зедер.

„Тя е ангажирана във всичко, което прави. Тя е много добре запозната с това, което се случва, не само в тениса, но и извън спорта. И вижда успеха и как хората оказват влияние върху света.“

„Сложихме го в CG1, „Можеш да промениш света с ракетата си“, цитатът на баща ѝ. И мисля, че това все още е вярно.“

„Като например, когато имаш този начин на мислене от толкова ранна възраст, който не те напуска, а само се засилва с времето.“

Четете още

Избор на редактора