16.1 C
София
неделя, 2 октомври, 2022

Градският транспорт в София – за време, а не за брой пътувания

Билетите в градския транспорт в столицата стават за време, а не за брой пътувания.

С 37 гласа “за”, 14 “въздържали” се и 0 “против” на заседание в Столичния общински съвет бе одобрена новата наредба за тарифна политика за билетите в градския транспорт.

Въвежда се билет/карта “30 плюс” на цената на досегашния еднократен билет – 1,60 лв. В първите 30 минути пътуващият ще има има възможност да използва цялата мрежа на градския транспорт с възможност да се прекачва. След изтичане на 30-те минути човек може да довърши пътуването в последното превозно средство, без ограничаване на времето.

С карта “60+” на стойност 2,20 лв. ще може да се сменят превозни средства в рамките на един час, като пътуването с последното може да продължи без нарушение, ако качването е извършено преди изтичането на 60 минути от началото на пътуването.

Въвежда се еднодневна карта с възможност за пътуване и през нощта. Годишната карта за градски транспорт остава 365 лв. Нововъведението при нея е възможността за разсрочване на вноски. Вноската за първото тримесечие е на цена от 150 лв., за второто – 120 лв., а за останалите 6 месеца е 100 лв. С нея може да се паркира и безплатно в буферните паркинги.

Има промяна при месечната студентска карта, която ще бъде на стойност 20 лв., вместо 21,50 лв. Предвижда се годишна карта за студенти и ученици – 200 лв.

Въвежда се нов превозен документ – младежка карта за млади хора до 26 г. Тя дава възможност срещу 25 лв. на месец и 250 лв. на година младите хора да се снабдят с относително евтин документ за ползване на обществен транспорт.

Месечната карта е най-ползваният документ и тя запазва цената си от 50 лв. за работещи. Въвежда се месечна карта “Родител” на стойност от 10 лв. за всеки родител, който ползва отпуск при отглеждане на дете до 2 г.

За пенсионерите над 68 г. отстъпката ще бъде 80% от цената на редовната месечна карта – те ще плащат 10 лева.

Въвежда се задължителна валидация при качване в обществения транспорт. Тя служи освен за застраховка на пътника, и за улесняване на проверките, за да се види къде и кой пътува гратис.

Картата с талони за 10 еднократни пътувания отпада, защото чрез електронната система има възможност за закупуване на неограничен брой талони.

spot_img

Още по темата

spot_img

Последни новини