„Всичко навсякъде наведнъж“ e фаворит за Оскарите

Хот-дог вместо пръсти, пластмасови въртящи се очички и говорещи камъни едва ли са основни елементи на масовото филмово производство. И все пак те се превърнаха в културен стандарт на понякога озадачаващия абсурдистки филм „Всичко навсякъде наведнъж“, който заплени Холивуд, предаде Ройтерс.

Научнофантастичната кунг-фу комедия с Мишел Йео в ролята на изтощена собственичка на пералня, която просто се опитва да подаде данъчната си декларация, „помете“ водещите награди преди кулминацията на сезона – „Оскар“-ите, и се превърна в основен претендент за топ отличието за най-добър филм.

Мишел Йео играе Евелин, американска от китайски произход, която е в конфликт със съпруга си, баща си, дъщеря си и старомодна данъчна одиторка, в образа на която се превъплъщава Джейми Лий Къртис.

Евелин се бори заедно с тях или срещу тях в алтернативни вселени, изпълнени със странности като хора с хот-дог вместо пръсти, готвач с енот под шапката, пластмасови въртящи се очички, гигантски бейгъл.

Драстичното отклонение от традиционното разказване на истории е една от причините за неговата привлекателност, казва Клодет Годфри, която избра „Всичко навсякъде наведнъж“ да открие филмовия фестивал Саут бай Саутест миналата година.

„Мисля, че хората наистина са жадни да видят нещо невиждано досега, и нещо, което ги вълнува или ангажира по нов начин“, каза Годфри.

Сред филмите, с които „Всичко навсякъде наведнъж“ ще се съревновава за водещата награда на американската киноакадемия са касоразбивачите „Аватар: Природата на водата“ и „Топ Гън: Маверик“, биографичният „Елвис“, германският римейк на „На Западния фронт нищо ново“.

Холивудските продуценти, актьори, сценаристи и режисьори вече дадоха главните си отличия на „Всичко навсякъде наведнъж“ на наградните церемонии по пътя към „Оскар“-ите.

Филмът спечели любовта на зрителите в киносалоните, реализирайки 105 милиона долара в международния бокс-офис. Сумата надвишава над четири пъти производствените му разходи от 25 милиона долара.

Кинокритичката Алисън Уилмор казва, че филмът жъне успехи, защото разказва на езика на съвременната популярна култура за всекидневния стрес и за разминаването между различните поколения в едно имигрантско семейство.

Според Уилмор вкарването на голям мащаб с теми като спасяването на света, да бъдеш избрания, прескачането в различни вселени в толкова малка история е това, което завладява хората.

Филмът освен това се появява в момент, в който публиката вече е готова да приеме предимно азиатски актьорски състав в различен тип история, казва Акира Мизута Липит, професор по кино и медийни науки в университета на Южна Калифорния.

Промяна започна с филмови хитове като „Луди богати азиатци“ и „Шан-Чи и легендата за десетте пръстена“, както и с появата на повече азиатски актьори като Минди Кейлинг и Аукуафина по телевизията.

Въпреки успеха на „Всичко навсякъде наведнъж“, някои от феновете на филма признават, че на моменти са били объркани. Звездата Джеймс Хонг намекна за това объркване, когато филмът беше отличен на наградите на Гилдията на филмовите актьори. „Разбрахте ли всичко това?“, попита публиката Хонг, който играе ролята на възрастния баща на героинята на Мишел Йео. „Е, отидете да го гледате втори и трети път и може би ще го разберете“, каза той.

Четете още

Избор на редактора