Какъв е кодът на цветята в коронацията на Чарлз?

Наближава коронацията на крал Чарлз III, която е насрочена за 6 май, седемдесет години от последната коронация – тази на кралица Елизабет II. Все още има много неизвестни за събитието, но наскоро пуснатата емблема за коронацията може да хвърли повече яснота за това какво можем да очакваме от новия владетел.

Официалната емблема на коронацията представлява синя корона, заобиколена от червен кръг с флорални мотиви. Четири различни вида цветя са изобразени на емблемата, всеки от които символизира някоя от страните в рамките на Обединеното кралство: шотландски трън за Шотландия, детелини за Ирландия, нарциси за Уелс и рози от Тюдор за Англия. Синята корона, вплетена в цветята, е изображение на короната на Свети Едуард, която е направена за крал Чарлз II през 1661 г. и е била използвана при следващите коронации до 1689 г. Короната е върната в традицията на коронясването през 1911 г. от Джордж V и продължава да се използва при съвременните коронации.

Логото за коронацията е създадено от британския дизайнер Джони Айв, известен с иновативния си дизайн на джаджи на Apple, включително iPhone.

„Дизайнът на емблемата е вдъхновен от любовта на крал Чарлз към планетата, природата и дълбоката му загриженост за естествения свят“, казва бившият гуру на Apple в областта на дизайна

Чарлз проявява интерес към екологията още от края на 60-те години на миналия век, когато пише писмо до тогавашния министър-председател Харолд Уилсън за бързото намаляване на популацията на сьомгата в реките на Шотландия. Оттогава той стартира няколко кампании и фондации, насочени към климатичната криза и опазването на околната среда.

През 80-те години на миналия век тогавашният принц на Уелс започва да трансформира градините на семейната си резиденция в Хайгроув в Глостършър в рай за органична храна. Популациите от птици и диви животни процъфтяват в по-натурализираната среда и продукцията от градината е толкова изобилна, че се превръща в собствен бизнес. Марката носи името Duchy Organic и предлага органични стоки на местните пазари в страната. Всички приходи се връщат обратно във фондациите и благотворителните организации на краля.

Четете още

Избор на редактора