Марките вече играят водеща роля в киното

В киното марките вече не се задоволяват с второстепенни роли: от „Барби“, който излиза на голям екран в сряда, до „Ферари“ на Майкъл Ман или „Домът на Гучи“ на Ридли Скот, те вече осигуряват суровината за филмови продукции, предаде Франс прес.

За премиерата на игралния филм „Барби“ с участието на Марго Роби и Райън Гослинг бонбонено-розовата марка и нейната родителска компания „Мател“ залагат на максимална маркетингова експозиция в четирите краища на света, следвайки стъпките на филмите „Лего“, които завладяха големия екран.

„Все още говорим за продуктово позициониране, но нещата вече не са както преди век. Публиката вече е толкова близка до марките, че не е проблем да им се посвети цял филм“, отбелязват експерти.

„Идеята на този жанр филми е да се подчертаят ценностите, личността или ролята, която марката иска да играе в обществото“, казва маркетинговият специалист Жералдин Мишел. „Хората са съблазнени от тези истории. Марките заеха мястото на политиката и религията, те създават общности и филмите са част от тях. Това е пропаганда в огромен мащаб“, допълва тя.

Сред марките, които ще присъстват на големия екран през следващите няколко месеца, най-известният отбор от Формула 1 може да предизвика фурор на филмовия фестивал във Венеция през септември. Там се очаква режисьорът на „Жега“ Майкъл Ман да представи филма си „Ферари“, в който актьорът Адам Драйвър се превъплъщава в образа на основателя на компанията за спортни автомобили Енцо Ферари.

Марката не е чужда на киното, като вече присъстваше и във филма „Пълно ускорение“ (2019) с участието на Мат Деймън и Крисчън Бейл.

В света на лукса границите между киното и марките също се размиват. Десетилетие след като актьорите Пиер Нини и Гаспар Улие се превъплътиха в образа на нейния създател в една и съща година, тази пролет „Ив Сен Лоран“ стана първият луксозен бранд, който основа собствена продуцентска компания.

Ридли Скот обърна поглед към семейство Гучи с филма си „Домът на Гучи“ с Лейди Гага, Адам Драйвър, Ал Пачино или Джаред Лето.
Чанти и аксесоари на марката се появяват безброй пъти на екран, а актрисата Салма Хайек – съпруга на шефа на групата „Kering“ Франсоа Пино, чиято собственост е „Гучи“, играе ключова роля.

Не липсват и филми за марки, които не са толкова бляскави и често са изградени по същата схема, проследявайки възхода, а понякога и падението на гениален предприемач. Съоснователят на „Епъл“ Стив Джобс вдъхнови два филма, а създателят на Фейсбук Марк Зукърбърг беше представен в „Социалната мрежа“ с Джеси Айзенбърг в главната роля.

По-малко известните създатели на „Макдоналдс“ и „Блекбери“ също вдъхновиха филми.

Жанрът се превърна в печеливш и за стрийминг платформите с продукции като „Въздушния“ за Майкъл Джордан и „Тетрис“ за една от най-популярните видеоигри в историята.

Четете още

Избор на редактора