Германският гигант за спортни облекла „Адидас“ (Adidas) регистрира първата си годишна загуба от повече от 30 години през 2023 г. Компанията предупреди, че очаква продажбите ѝ в Северна Америка отново да спаднат тази година, тъй като търговците на спортно облекло в САЩ имат високи складови наличности, предаде Ройтерс.
„Адидас“ е изправена пред затруднения, след като прекрати договорите си с Кание Уест през октомври 2022 г. заради непристойно поведение на американския рапър, спирайки продажбите на изключително печелившата линия маратонки „Йеизи“ (Yeezy).
През първата си година като изпълнителен директор на „Адидас“ Бьорн Гулден възобнови продажбите на маратонките „Йеизи“, за да изчисти оставащите наличности, като същевременно се стреми да увеличи популярните продукти като обувки „Самба“ (Samba) и „Газел“ (Gazelle) и да подобри отношенията с търговците на дребно.
Акциите на „Адидас„, по-рано регистрирали загуби, се възстановиха, след като Гулден пое поста, задминавайки тези на „Найки“ (Nike) и „Пума“ (Puma).
През последното тримесечие на миналата година продажбите на „Адидас“ в Северна Америка са намалели с 21 на сто, както и с 16 на сто през цялата година.
Очакванията на марката за продажбите в Северна Америка са за спад с около 5 на сто тази година, като през второто полугодие се предвижда възстановяване с двуцифрен темп.
След обявяването на резултатите книжата на марката спаднаха с почти 1 на сто, уточнява БТА.