Няма локомотиви. Няма вагони. А “Холдинг БДЖ” ЕАД процъфтява. Бие се в гърдите, че е на печалба за първи път от 10 години. И то голяма – над 13 млн. лв.
Но има и сътресения. По вина на Гергана Алексова, която бе уволнена от поста зам.-директор на Национална компания железопътна инфраструктура, НКЖИ е останала за определен период от време без горива, без застраховка за трудова злополука на служителите и без хигиенизиране на жп гарите.
„Проверките в НКЖИ не са спирали никога“, подчерта Петър Бунев, председател на Синдиката на железничарите в България към КНСБ.
Според него бившият министър на транспорта Николай Събев е назначил „всякакви одити и проверки“, е имал време „за тези седем месеца да извади някои неща“.
„Наистина ходеха хората с тубите да си зареждат машините, за да могат да работят. Но дали г-жа Алексова е виновна, нямам информация“, каза още Бунев пред БНР.
Най-важно в момента е защо от 15 нови локомотива „Сименс“ 8 вече не се движат, настоя синдикалистът. По думите му компанията изпитва трудност с локомотивите.
„Ние сме с минус 20 локомотива. Пътниците се увеличават, а ние не можем да предложим услуга. Влаковете за Бургас са с по 900, по 800 човека, а ние нямаме вагони“.
„Най-лесно е БДЖ да го изкараш на печалба. Няма нищо по-лесно от това“, обобщи Петър Бунев.