Месечната карта за една линия в градския транспорт на София ще бъде върната. Това стана ясно от думите на Георги Георгиев от ГЕРБ, който е председател на Столичния общински съвет. Той ще събере работната група, изготвила промените, влезли в сила от 1 януари, за да се коригират за този превозен документ. „Очевидно е, че за част от гражданите, които ползват тези превозни документи, а те са 36 хиляди, решението създаде затруднения“, заяви Георгиев.
Вносители на доклада, с който месечната карта за една линия (23 лева ) и картата за 10 пътувания в метрото (12 лева) отпаднаха, са общински съветници от ГЕРБ, „Патриоти за София“ и независимият Борис Бонев.
Сега първите двама от вносителите дават заден ход, след като граждани негодуваха срещу отпадането на по-евтините начини за пътуване. Единствено Борис Бонев продължи да отстоява основния мотив в новата тарифна политика – гражданите да се приучат да пътуват из целия град с карта за цялата мрежа, а не само по една линия до работното място.
Така повече хора биха слезли от колите си, което ще е принос за по-чист въздух. „Така е в цяла Европа. Три града имаха карти за една линия допреди 2 години – Варшава, Букурещ и София. Днес остана само София“, обясни той.
Връщането на по-евтиния превозен документ за една линия ще стане до месец и половина, предполага Георгиев. Тогава ще се официализира и отпадането на друга новост, също по негово искане – задължителната валидация на превозния документ при качване в градския транспорт.
С нея се задейства застраховката на пътуващия при евентуален инцидент и ако пътникът не се е валидирал, не може да докаже, че е бил в превозното средство, за да получи обезщетение.
С валидирането Центърът за градска мобилност целеше да получава данни за натовареността на линиите на градския транспорт и да адаптира графика в съответствие с тях.