Лидерът на Северна Корея Ким Чен Ун е на път за руския пристанищен град Владивосток с брониран влак, за да се срещне с президента Владимир Путин.
В съответствие с дългогодишната традиция сред севернокорейските лидери Ким вероятно ще прекара над 20 часа, пътувайки около 1180 км (733 мили) с бавно движещия се вляк – за който се твърди, че включва ресторант, предлагащ изискани френски вина и ястия като пресен омар, разказва BBC.
Влакът се движи с около 50 км/ч поради тежката си бронирана защита.
За сравнение, високоскоростната железница в Лондон се движи с около 200 км/ч, докато японските влакове-стрели Шинкансен могат да достигнат 320 км/ч.
Влакът е кръстен Taeyangho, корейската дума за слънце и символична препратка към основателя на Северна Корея Ким Ир Сен.
Традицията за пътуване на дълги разстояния с влак е започната от Ким Ир Сен – дядото на Ким Чен Ун – който пътувал със собствен влак до Виетнам и Източна Европа.
Твърди се, че тези луксозни влакове са строго охранявани от агенти по сигурността, които сканират маршрути и предстоящи гари за бомби и други заплахи.
Бащата на Ким Чен Ун – Ким Чен Ир, който управлява Северна Корея от 1994 г. до смъртта си през 2011 г., е пътувал с влак, защото се е страхувал да лети със самолет.
Известно е, че Ким Чен Ир прекара 10 дни в железницата, за да стигне до Москва през 2001 г., за да проведе среща с г-н Путин.
Руският военен командир Константин Пуликовски, който придружаваше бившия севернокорейски лидер на пътуването през 2001 г., говори за разкоша му в мемоарите си.
„Беше възможно да се поръча всяко ястие от руска, китайска, корейска, японска и френска кухня.“
Той припомня, че живи омари са транспортирани до влака, за да се гарантира наличието на пресни деликатеси, каси с червено вино от Бордо и Бургундия също са доставени със самолет от Париж.
Дори частният влак на г-н Путин „не разполагаше с комфорта на влака на Ким Чен Ир“, казва той.
Друг бивш руски дипломат, Георгий Толорая, написа през 2019 г. за опита си от пътуване със същия влак през 2001 г. Той припомни ястия, считани за деликатеси, като магарешко месо и охлюви, доставяни със самолет от Пхенян. Водката „Руски стандарт“ също била неизменна.
И двамата руснаци описват изпълнители и певци, които забавляват гостите във влака.
Севернокорейските държавни медии съобщиха, че Ким Чен Ир е починал от сърдечен удар, докато е пътувал във влака през 2011 г.
През ноември 2009 г. консервативният южнокорейски ежедневник Chosun Ilbo съобщи, че бронираният влак включва около 90 вагона. Зеленото превозно средство с жълта ивица също има конферентни зали, стаи за публика и спални, със сателитни телефони и телевизори с плосък екран, инсталирани за брифинги. Други изображения показват вагони, пълни с червени кожени кресла.
Ким Чен Ун явно не споделя страха на баща си от летене, тъй като е летял с руския си частен самолет за няколко пътувания.
Но когато за последен път се срещна с Путин във Владивосток в Далечния изток на Русия през 2019 г. той също пристигна с влак. Ким беше посрещнат от официални лица с традиционно поднасяне на хляб и сол.
Освен с влакове, Ким е бил забелязван да се придвижва и с други видове луксозен транспорт, които очертават рязък контраст с бедния начин на живот на севернокорейския народ.
След като е посещавал интернат в Швейцария, Ким Чен Ун не е чужд на летенето.
През май 2018 г. той направи първия си международен полет, откакто пое властта, до китайския град Далиан, за да се срещне с китайския президент Си Дзинпин.
Медийни съобщения предполагат, че той преди е използвал частния си самолет за пътувания в Северна Корея.
Самолетът, който го откара до Китай, беше съветски за дълги разстояния Илюшин-62 (Ил-62).
Севернокорейски наблюдатели от уебсайта NK News казват, че местните го наричат “Chammae-1″ на името на ястреба, националната птица на страната.
Бялата външна част на самолета е украсена с официалното име на Северна Корея на корейски от двете страни, с националния флаг до текста. Опашката включва червена звезда в червени и сини кръгове.
Самолетът има модерен интериор и Ким понякога е сниман да работи и провежда срещи на борда.
Chammae-1 направи заглавия, когато превози високопоставената олимпийска делегация, включително сестрата на Ким – Ким Йо Чен, до Южна Корея през 2018 г.
Южнокорейската информационна агенция Йонхап съобщи, че полетът е използвал идентификационния номер „PRK-615“, вероятно символична препратка към Съвместната декларация Север-Юг от 15 юни, подписана през 2000 г. от двете страни.
Г-н Ким също е видян да използва украински Антонов-148 (AN-148), включващ логото на държавната авиокомпания Air Koryo, в документален филм от 2014 г., излъчен от държавната Корейска централна телевизия.
През 2015 г. държавните медии на Северна Корея дори разпространиха кадри на Ким Чен Ун, който пилотира „домашен“ лек самолет и седи зад управлението на военен биплан AN-2.
През март 2018 г. г-н Ким пътува до китайската столица Пекин с влак, но използва личния си Mercedes-Benz S-Class, за да пътува в града.
Според южнокорейския всекидневник JoongAng Ilbo колата е била специално транспортирана на борда на влака.
Колата, произведена през 2010 г., струва приблизително 2 милиарда корейски вона (1,8 милиона долара), съобщава изданието.
Предпочитаният от Ким модел S-класа беше известен по време на междукорейската среща на върха през 2018 г. в Панмунджом, когато той премина през границата с бодигардове, които тичаха до него.
Съобщава се също, че неговият конвой на срещата на върха включва частна тоалетна кола, използвана от лидера, за да отговори на призива на природата, докато пътува.
Това беше споменато и в доклад от 2015 г. на базирания в Сеул уебсайт DailyNK, който казва, че персонализирана баня е вградена в една от колите на конвоя от бронирани превозни средства на г-н Ким.
Държавните медии в Северна Корея показаха лидера да се вози на лодки, подводница, автобуси и дори ски лифт.
Когато държавните медии публикуваха снимки от посещението му в управлявана от армията риболовна станция през май 2013 г., NK News забеляза яхта на заден план.
Нямаше ясно потвърждение, че плавателният съд, който се оценява на 7 милиона долара, принадлежи на Ким, нито дори как е бил внесен въпреки международните санкции върху луксозните стоки.
Предвид цената обаче много международни медии изтъкнаха владетеля на нацията като най-вероятния собственик.
През юни 2015 г. базираното във Вашингтон Радио Свободна Азия съобщи, че изследовател е забелязал нова хеликоптерна площадка във вилата край езерото на Ким в провинция Южен Пхенган.
Изследователят, работещ в Американско-корейския институт на Училището за напреднали международни изследвания на Джон Хопкинс, предполага, че хеликоптерната площадка може да се използва от семейството или посетители на г-н Ким.