Починалият неотдавна Дитрих Матешиц, основател на световния концерн „Ред Бул“, остави империя с годишна печалба над 1 милиард евро. Информация, насочена към сътрудниците на фирмите на Матешиц, която стана достояние и на австрийски медии, дава насоки как ще бъде разделена империята.
Синът на Дитрих Матешиц, 29-годишният Марк Матешиц, унаследява фирмените дялове на баща си и получава империята, която се изчислява на 26 милиарда долара. Това наследство прави Марк Матешиц най-богатия австриец.
Младият Матешиц има намерение да се оттегли от оперативна дейност. Доскоро той ръководеше фирмата за биологично чисти напитки „Органикс бай Ред Бул“.
В бъдеще, според волята на Дитрих Матешиц, империята ще бъде ръководена от „триумвират“, структуриран като борд на директорите. Тримата мениджъри, определени от него са: Франц Вацлавик, който доскоро отговаряше за Германия и за глобалния пласмент на напитките, а вече ще направлява и тяхното производство; Александър Кирхмайер ще ръководи финансите, а Оливер Минцлаф, който до 15 ноември е начело на футболния клуб РБ Лайпциг, ще отговаря за разработката на проекти и за инвестициите, т.е. ще се грижи за всички спортни активности и за частната телевизия „Сервус ТВ“.
Матешиц държеше 49 % от „Ред Бул“, като мажоритарен собственик е тайландската фамилия Йоовидхия. Нейният холдинг „Т. С. Агротрейдинг“ (T.C. Agrotrading) притежава също 49% от концерна, а останалите 2 % държи главата на фамилията Чалерм Йоовидхия.
Въпреки това съотношение Матешиц имаше право да управлява почти еднолично концерна.
„Ред Бул“ е най-скъпата австрийска марка, по изчисления на международната консултантска фирма „Бранд Файнанс“. След напитките на „Кока-Кола“ (Coca-Cola) и „Пепси“ третото място в света заема „Ред Бул“. През 2006 г. концернът продаде 3 милиарда кенчета от едноименната напитка, а миналата година световното потребление нарасна до 9,8 милиарда. През 2021 г. оборотът на концерна надхвърли 7,8 милиарда евро.