Германският производител на спортни стоки „Адидас“ може да се окаже изправен пред сериозни загуби тази година заради решението да се раздели с рапъра Кание Уест заради неговия антисемитизъм, предаде ДПА.
Ако спортният гигант се откаже от стоките, създавани съвместно с изпълнителя, който промени името си на Йе през 2021 г., и спре да продава продуктите от линията „Yeezy“, тя може да реализира оперативна загуба в размер на 700 милиона евро, обявиха от компанията.
Германската корпорация преустанови партньорството си с рапъра и дизайнер Уест заради негови многократни антисемитски коментари.
Модната му линия „Yeezy“ е допринесла за продажбите с 1,2 милиарда евро и с 500 милиона евро за оперативна печалба. Без нея оперативната печалба ще бъде около нулата.
Ако спре продажбата на тези продукти, това ще намали финансовите резултати с още 500 милиона евро, а освен това ще има еднократни разходи до 200 милиона евро.
„Цифрите говорят сами за себе си. В момента не се представяме толкова добре, колкото би трябвало“, каза главният изпълнителен директор на „Aдидас“ Бьорн Гулден. Той отбеляза също, че 2023 г. ще бъде година на преход, в която компанията отново да стане растяща и печеливша.