Германският производител на луксозни автомобили Mercedes-Benz съобщи, че нетните му печалби през третото тримесечие са се удвоили на годишна база до почти четири милиарда евро (4 милиарда долара), водени от по-добрите продажби в Китай.
Въпреки продължаващите проблеми с веригите за доставки, приходите на компанията са се увеличили с 19 процента до 37,7 милиарда евро, предава АФП.
Стимулите от китайското правителство за насърчаване на хората да купуват автомобили помогнаха за увеличаване на продажбите на автомобили на най-големия пазар на компанията, каза Mercedes.
Продажбите на превозни средства на групата в Китай – най-големият ѝ пазар – са нараснали до 222 600 през третото тримесечие, което е увеличение от почти 70 процента спрямо същия период на предходната година.
Групата обаче е продала само 146 100 автомобила в Европа, се казва в съобщението.