Марая Кери е безспорната „кралица на Коледа“. Всеки декември хитът на певеца от 1994 г. All I Want for Christmas is You се завръща в общественото съзнание като де факто празничен химн, който все още се изкачва в световните класации повече от четвърт век след създаването му.
Никой не разбира стойността на този феномен по-добре от самата Кери, която обикновено започва своята рекламна кампания ден след Хелоуин. Певицата публикува видео във вторник, което я показва в костюм за Хелоуин, допълнен с островърха шапка на вещица, и педали на велоергометър.
След това черно-бялото видео става цветно и Кери, в костюм на Дядо Коледа, изкрещява „Време е“.
Колко пъти е излъчвана „All I Want for Christmas is You“?
През 2019 г. сингълът от първия коледен албум на Кери Merry Christmas оглави класациите на Billboard Hot 100 за първи път след 25 години. Песента отново се завърна на първо място през 2020 г., а след това и през 2021 г.
„Знам, че е изтъркано и не ме интересува, каза тя пред The New York Times . – Не ми трябва нещо друго, за да потвърдя съществуването на тази песен. “
И изглежда, че привлекателността на All I Want for Christmas is You съвсем не избледнява.
През декември миналата година Кери обяви, че песента е била стриймвана повече от милиард пъти в Spotify.
„Благодаря на @spotify , на #lambily и на всички, които пускат тази песен, за да добавят малко празничност към сезона. Наистина оценявам всеки един от тези 1 милиард потоци“, написа тя.
Миналата година тя сподели ново анимирано текстово видео на песента, добавяйки към безбройните повторения, които сега съществуват, включително дует с Джъстин Бийбър през 2011 г.
Изглежда вероятно тя отново ще доминира в класациите през 2022 г.
Доклад от 2017 г. на The Economist изчислява, че Кери е спечелила над 60 милиона долара от песента между пускането й през 1994 г. и 2016 г. Според Celebrity Net Worth песента печели някъде между 600 000 и 1 милион долара хонорари всяка година.
Това прави песента един от най-големите международни хитове на Кери, оглавявайки класациите в 26 държави. Това е и най-продаваният коледен сингъл от жена изпълнител и един от най-продаваните сингли в историята на музиката, с обща приблизителна продажба от повече от 16 милиона копия.
Стриймингът е допълнителен източник на приходи за артистите. Apple плаща средна ставка за възпроизвеждане от $0,01, докато Spotify казва, че артистите получават до две трети от всеки долар, който правят от стрийминг на музика, според foxbusiness.com . Въпреки това не е ясно каква част от приходите на Кери от стрийминг са отделни от нейните хонорари.
Все пак може да се каже, че Кери прибира милиони всяка година от песен, която написа през 1994 г.