Мая Манолова обяви старт на кампанията „Бойкот на златните яйца“ срещу високите цени на яйцата в магазините.
Тя публикува в личния си Фейсбук профил видео, в което нарече яйцата в търговските вериги „яйца фаберже“ и „писаното яйце на българската държава“.
Протестът цели да намали цените на основните хранителни продукти така, че да направи стойностите по-поносими за потребителите. Кампанията започна в една от големите хранителни вериги и, в интерес на справедливостта, ще продължи и в останалите хипермаркети в следващите дни, като на фокус ще бъдат други основни хранителни продукти, като сирене, мляко, месо.
В интерес на българските домакинства, в следващия парламент „Левицата“ ще предложи редица законови мерки, които да гарантират покупателната им способност. С ред тях са таван на цените на десет продукта от малката потребителска кошница – 5% надценка на цената на стоките, на която влиза в магазините, както и задължение на търговските вериги да показват доставната и продажната цена на продуктите, обяви Мая Манолова.
Сред мерките, които целят да спрат спекулата с цените на хранителните продукти е и създаване на разследващ орган, който да е на терен и да налага сериозни санкции при установено нарушение, особено на основните продукти.