Преподаването на български език като чужд или преподаването му чрез друг език в никакъв момент не е стояло на дневен ред под никаква форма , увериха от Министерството на образованието и науката. Позицията им идва след коментар на председателя на Синдиката на българските учители Янка Такева пред БНР, че МОН обмисля българският език да се изучава като чужд език от децата, за които той не е майчин, която идея тя определи като „изключително опасна“.
Спекулациите с българския език и неговото изучаване в училище са вредни и опасни. Има действащ стандарт за обучението на българския книжовен език, който се спазва стриктно и последователно, посочват от МОН, и допълват, че се отнасят с разбиране към наближаващата предизборна кампания, но призовават политиците да не спекулират с подобни теми и да не заблуждават обществото като създават страх и омраза, още повече с теми, които дори не се обсъждат на институционално ниво.
От просветното министерство обясняват, че в МОН са сформирани пет работни групи по приоритетни области за развитие и промени в българското образование. Една от тях има за цел да набележи мерки за подобряване на езиковата подкрепа, но под никаква форма и никъде в поставените й задачи не се предвижда промяна на разбирането за българския език или преподаването на българския книжовен език като чужд език в учебния план. Към този момент от работната група не са направени никакви официални предложения.
В заключение от МОН изтъкват, че разширяване на дефинирането на българския език като чужд в образователната система е немислимо и че в действащия стандарт за обучението на българския книжовен език от близо едно десетилетие е дефиниран редът, само: „за обучение на български език като чужд за децата и учениците-мигранти и за децата и учениците, търсещи или получили международна закрила“.