Над 20 000 се жалват от калпави стоки годишно

Над 20 000 жалби годишно постъпват в Комисията за защита на потребителите(КЗП), съобщи Игнат Арсенов, директор на Дирекция „Контрол на пазара“ към ведомството на дискусия организирана от Бюрото за връзка на ЕП в България. Над 5000 от тях са свързани с калпави стоки от онлайн търговия и отказ на търговците да върнат стоката в регламентирания 14-дневен срок.

Значителна част от жалбите са за сметки за парно, ток и вода, които се препращат към КЕВР за установяване на случаите. Сред честите жалби са и тези за подвеждаща, недостатъчна или липсваща информация за стоките, както и за нарушения в туристическите услуги – пакетни почивки, отменени пътувания, самолетни билети и лошо качество на услугите в сектора.

На форумът бе представена и европейската системата RAPEX за бързо предупреждение за опасни нехранителни стоки, която гарантира, че информацията за вредните продукти, установени от националните власти, бързо ще достигат до останалите страни членки и ЕК.

Около 5000 сигнала са подадени през 2021 г. от страните членки на ЕС за опасни нехранителни стоки като 26% от тях са за МПС, следвани от опасни играчки и предпазни средства за пандемията от коронавирус.

От началото на 2022 г. досега са подадени 2590 уведомления от страните ЕС за опасни стоки, като от България най-много са сигналите за неизправни детски играчки, никотинови течности, облекло и градински мебели.

Четете още

Избор на редактора