Не можаха на продадат на търг „Столичная“ и „Московская“

Градусът на настроението сред акционерите на някогашния руски петролен лидер „Юкос“ остана нисък, след като и най-високата отправена оферта не бе достатъчно висока на търга за придобиване на няколко емблематични марки водка, съобщи Асошиейтед прес.

Финансовият холдинг ГМЛ – мажоритарен акционер в „Юкос“ преди Кремъл да разбие енергийния гигант през 2003 г. – се надяваше да успее да продаде правата си върху руските марки водка „Столичная“ и „Московская“. Холдингът е създаден през 1997 г. от петролния магнат Михаил Ходорковски.

Двама участници в наддаването са заплатили депозит от 250 000 долара, за да се опитат да спечелят правата за използване на двете търговски марки в Белгия, Нидерландия и Люксембург. Търгът е продължил по-малко от две минути.

ГМЛ си запази правото да отхвърли печелившата оферта, което и направи, считайки я за твърде ниска. Главният изпълнителен директор на дружеството Тим Осбърн каза пред репортери, че независимо от резултата е доволен, че компанията му може да проведе търга след 17 години съдебни спорове.

Сега ГМЛ планира да пусне двете марки водка за продажба и в бъдеще. „Ще опитаме отново“, заяви Осбърн.

„Столичная“ и „Московская“ бяха собственост на руската държавна компания „Союзплодоимпорт“ преди нидерландски съд да прехвърли правата им на ГМЛ през 2020 г., пише „Труд“.

Четете още

Избор на редактора