Съдебният процес срещу началника на гарата, предизвикал най-тежката железопътна катастрофа в Гърция, при която загинаха 57 души, бе отложен с един ден и обвиняемият ще се яви в съда в неделя, предаде АФП. „В случая има важни нови елементи, които трябва да бъдат разгледани“, каза неговият адвокат Стефанос Панцарцидис в град Лариса, край който се разигра трагедията.
Началникът на гарата, който призна отговорността за инцидента в четвъртък, може да бъде обвинен в непредумишлено убийство поради небрежност.
Той е допуснал двата влака се движат по една и съща линия в продължение на няколко километра. Заплашва го тежка присъда, ако бъде признат за виновен, но адвокатът му твърди, че има други фактори.
„По делото има важни нови елементи, които трябва да бъдат разгледани“, каза Панцарцидис. Обществената телевизия ERT съобщи, че началникът на жп станцията е бил назначен на поста само 40 дни по-рано – и след само три месеца обучение. Мъжът, чиято самоличност не е оповестена публично, очевидно е бил сам на гарата без надзорник, според Kathimerini Daily, въпреки че е бил празничен уикенд с тежък железопътен трафик.
Юристи предполагат, че следователите обмислят повдигане на обвинения срещу членове на ръководството на компанията Hellenic Train, който пое железопътната мрежа през 2017 г. Полицията иззе аудиофайлове и други предмети по време на акция на гарата в Лариса, каза съдебен източник пред АФП.
Междувременно в Атина продължават протестите заради катастрофата, хиляди се събраха пред централата на Hellenic Train, както и на други места. Те се гневят срещу продължаващото от десетилетия подценяване на железопътната безопасност.
Хиляди хора излязоха по улиците снощи, за да протестират срещу несъстоялата се модернизация на гръцките железници и железопътната мрежа в страната, съобщи „Дойче веле“. Издигнати бяха лозунги срещу политиците, които демонстрантите смятат за отговорни за трагедията.
Събралите се пред парламента в Атина запазиха минута мълчание, след което преместиха шествието си пред централата на гръцките железници. Много от присъстващите бяха студенти. Част от пътниците в катастрофиралия влак са били именно студенти в Солун и са се връщали там.
На плакатите на протестиращите се четяха и следните лозунги: „Това престъпление не трябва да се замита под килима“ и „Изпрати съобщение, когато пристигнеш“. Последното е било пратено от майка до детето ѝ, което е загинало в инцидента. То се превърна и в мото на протестите.
След катастрофата се разбра, че Европейската система за контрол на влаковете (ETCS), която спира движещ се влак при непосредствена опасност, предпазвайки от човешка грешка, не е работела.