Онлайн платформата „Живот на село“ (Village Life) ще спомага за възраждане на българското село чрез предоставяне на информация за условията на живот в селата. Това съобщи основателят на платформата Ивайло Вътовски, по време на среща на тема „Развитие на селата“, организирана от Village Life.
Той цитира данни на Националния статистически институт, според които в България около 1 млн. души по адресна регистрация живеят на село. „С нас се свързаха много такива хора, които желаят да научат за условията на живот в селата, както и за услугите, които се предлагат в тях и около тях“, обясни Вътовски причините за създаване на платформата, която работи от вече два месеца. По думите му целта е желаещите да излязат от големия град, да получат комплексна информация, събрана на едно място за всичко, което се предлага по селата.
През февруари, март и април от платформата планират да открият представители от селата – кметове или физически лица, които срещу възнаграждение да помогнат за развитието на платформата и за намирането на повече възможности в селото, които да бъдат използвани. През май целта ни е да имаме 1000 села в България, включени в платформата, както и да имаме английска версия, обяви намеренията на инициативата Вътовски. Той съобщи, че има много холандски и белгийски групи в социалните мрежи с десетки членове, които искат да се преместят в България и имат нужда от подкрепа. Голяма част ще отидат в града, но много от тях и по малките населени места, каза Вътовски.
През юли тази година той и екипът му планират публикуването на обяви за имоти и работа в платформата, а през ноември – дигитална страница на всяко село с пълна информация за него – за имотите, които се продават там, за работата, която може да се свърши, за услугите, които могат да се получат в и около селото, съобщи създателят на инициативата. Целта по думите му е, когато човек попадне онлайн в някое село, да разбере какви са възможностите за услуги и за развитие там. Вярваме, че ще помогнем за привличане на повече хора по селата, както и за подобряване на качеството на живот в тях, каза Вътовски.
Друга цел на платформата по думите му е промотиране на местни производители и техните местни бизнеси. Това има смисъл и добавена стойност за хората на село, но и за хората в града, които все повече искат да си купуват истинска храна от малки производители. Не на последно място са социалният обмен между селата и създаването на общност, в която хората да общуват помежду си. Липсата на социум е спирачка за много млади семейства да не предприемат стъпката да заживеят на село, каза още Ивайло Вътовски.