За БДЖ може да ни изненада само новината, че влаковете не закъсняват, а вагоните са чисти. Лоша хигиена и нашествие на дървеници в купетата – за това сигнализират пътници, което не изнанедва.
Директорът на отдел „Продажби и обслужване“ в БДЖ Ивайло Георгиев обясни, че всички композиции в движение се почистват и дезинфекцират по график преди да тръгнат на път. Основно почистване се извършвало на 28 дни.
„Дървениците във влаковете са внесени с багаж от пътниците или с дрехи. Нормално е, те са пряко свързани с хората. Ухапването предизвиква подуване върху кожата, сърбеж в някои случаи. Някои хора дори не го усещат“, коментира ентимологът доц. Николай Симов пред bTV.
Борбата с нашествието на тези насекоми може да бъде изключително сложна, а гаранция за пълното им унищожаване няма, уточнява доцентът.
Проблемът с дървениците в БДЖ се появява периодично. В началато на годината пътници също се оплакаха, че са плъзнали по купетата, а от БДЖ тогава заявиха, че конкретният вагон ще бъде изваден от строя на композицията за 14-дневен срок, като се третира с препарати по установения ред.
Състоянието и хигиената във вагоните не са добри, отчете и заместник-министърът на транспорта и съобщенията Красимир Папукчийски през август т. г., с което разпореди спешен ремонт на вагоните.
А пътници от цялата страна ежедневно ползват БДЖ като един от най-евтините варианти за транспорт. „Аз наскоро изпращах мой познат и когато си качи багажа, вътре беше мръсно, миришеше лошо, а като седнеш на седалките – се цапаш. Може би повечето хора не ползват тоалетната. Ужасно мръсно е“, разказва тази сутрин потърпевша пред bTV.
Някои от пътниците дори са съгласни да плащат повече, стига да се подобри качеството на услугата. „Има нужда от по-честа поддръжка от гледна точка на хигиена и повече контрол върху самите пътници.
Може би, ако трябва дори, да има по-високи цени на билетите, за да има по-добро качество и сигурност, особено в нощните влакове“, смята друга пътничка.