„Пощенска банка“ придобива българския клон на „БНП Париба Лични финанси“ съгласно подписаното тази седмица споразумение между двете дружества, съобщиха от „Пощенска банка“.
С финализирането на сделката, което се очаква в първите месеци на 2023 година, „Пощенска банка“ ще добави нова клиентска база към портфолиото си и нови възможности за кръстосани продажби и внедряване на иновативни дигитални решения за клиентите на двете финансови институции, се посочва в съобщението.
„Сделката за придобиването на клона на „БНП Париба Лични финанси“ в България е поредна стъпка към разширяване на пазарния ни дял и заемането на още по-силна и стабилна позиция в „голямата четворка“ на банковия бизнес. Всички ние в „Пощенска банка“ отчитаме това поредно придобиване като наистина голямо постижение, с което ще се превърнем в единствената финансова институция у нас, осъществила три поредни сливания за изключително кратък период – при това в една предизвикателна и променяща се среда, която само ни провокира да бъдем още по-големи победители. Убедена съм, че тази сделка ще се превърне в реален еталон на успеха, точно както преди няколко години успешно придобихме българския клон на „Алфа Банк“ и „Банка Пиреос България“, зададохме тенденциите за развитие и вдигнахме високо летвата на целия пазар“, заяви Петя Димитрова, главен изпълнителен директор и председател на УС на „Пощенска банка“.
Придобиването на „БНП Париба Лични финанси“ – клон България е ключово събитие и за стратегията на „Юробанк Груп“, от която „Пощенска банка“ е част, за разширяване на международната ѝ дейност с инвестиция в значими регионални пазари и бизнеси и се случва броени дни след като групата увеличи дела си в една от най-големите ритейл банки в Кипър – „Хеленик банк“ (Hellenic Bank).
„Пощенска банка“ е четвъртата по активи банка в България, но трета по размер на кредити и депозити измежду големите банки. Към септември 2022 г. кредитният портфейл на „Пощенска банка“ надхвърля 10 млрд. лв., което е ръст от 14,5 на сто на годишна база и пазарен дял от 11,9 на сто. За последната година банката е подобрила пазарния си дял с над 20 базисни точки.