Големите холивудски продукции все още се правят от бели мъже, съобщиха АП и АФП, позовавайки се на изследване на Калифорнийския университет. Цветнокожите актьори и жените имат повече шансове в стрийминг платформите, но не и във филмите, прожектирани по кината.
Големите звезди и режисьорите все още са мъже, въпреки разнообразието, настъпило в продукциите, предназначени за широка аудитория. Чернокожите, латиносите и американците от азиатски произход съставляват почти половината от зрителите, а при блокбастърите те често са и над 50 процента от зрителите в кината, предаде БТА.
Боксофисите отчитат ниво от около 67 процента от предпандемичните приходи. Макар филмът на 2022 г. – „Всичко навсякъде наведнъж“, да представлява триумф за американците от азиатски произход, изследователите виждат тенденция, според която цветнокожите и жените правят пробив в нискобюджетните продукции със стрийминг разпространение.
Във филмите, прожектирани по кината, цветнокожите актьори в главна роля са 22 процента. Цветнокожите режисьори са 17 процента, а сценаристите – 12 процента. Жените в главна роля са 39 процента. Режисьорите жени са 15 процента.
Филмите със стрийминг разпространение бележат повече разнообразие по отношение на актьорския състав. 64 процента от продукциите на 2022 г. са ангажирали малко над 30 процента небели актьори.
Главните роли за цветнокожи актьори са около една трета. Жените в главна роля са 49 процента, което на практика ги изравнява с мъжете.
73 процента от режисьорите на филмите с бюджет над 30 млн. щатски долара са бели мъже. Жените режисьори и цветнокожите режисьори работят по продукции с по-малки бюджети.
76 процента от филмите със стрийминг разпространение, режисирани от цветнокожи, са с бюджет под 20 млн. щатски долара. Повече от половината бели жени режисьори работят по филми с бюджет под 20 млн. щатски долара.