Продажбите на нови автомобили в ЕС нараснаха през януари с 11,3% на годишна база, повишавайки се за шести пореден месец, но това увеличение се дължи на ниската база през голям част от част от миналата година и след като през януари 2022 г. беше отчетен рекордно нисък обем на регистрирани нови превозни средства.
Това показват последните данни на Асоциацията на европейските автомобилостроители (ACEA).
В същото време регистрираните нови автомобили в България също отбелязаха през януари добро повишение с 9,8% спрямо началото на 2022 г.
Продажбите (регистрацията) на нови пътнически автомобили в Европейския съюз се повишиха през януари с 11,3% спрямо същия месец на 2022 г., достигайки 760 041 броя.
Най-силен ръст имаше в Испания (с цели 51,4%), следвана от Италия (с 19%) и Франция (с 8,8%). В Германия обаче, която е водещия европейски пазари, продажбите на нови автомобили отбелязаха през януари спад с 2,2 на сто.
Данните на ACEA показват, че новорегистрираните автомобили в България са нараснали през януари с 9,8% спрямо година по-рано до 2 227 броя.
Делът на новите електрически и хибридни пътнически автомобили нарастват съответно до 9,5% и до 26%, въпреки че делът на продажбите на нови автомобили с бензинови двигатели продължава да бъде най-голям, достигайки през януари 37,9%.
Регистрацията на нови електромобили ЕС скочи през януари с 22,9%, достигайки 71 984 броя, което представлява дял от 9,5% от пазара на автомобили.
Продажбите на нови хибридни автомобили пък нарастват с 22,1% до 197 982 броя, което е пазарен дял от 26% или с 2,3 процентни пункта повече спрямо януари 2022 г.
Регистрацията на новите бензинови автомобили пък се повишава през януари с 12,3%, заемайки пазарен дял от 37,9 на сто, докато продажбите на нови дизелови коли се понижава с 1,6%, което намалява техния пазарен дял до 15,9%.
„Фолксваген“ запазва лидерската си позиция на автомобилния пазар в Европа. Голямата френска компания Renault Grouр (произвеждаща моделите Renault и Dacia) отчете още по-голям ръст на продажбите на нови автомобили през миналия месец с цели 24,6% на годишна база, увеличавайки пазарния си дял в Европа до 11,7% от 10,4%.
Продажбите на нови автомобили на другите немски компании – Mercedes-Benz и BMW Group обаче отбелязаха спад през януари съответно със 7,4% и с 10,1 на сто.