Хората, които планират през лятото да наемат автомобил в чужбина, ще трябва да платят близо 60% повече, отколкото преди COVID пандемията. Това показва проучване, проведено от специализирания британски онлайн портал iCarhireinsurance.com за застраховки на клиенти, които наемат коли под наем, информира БТА.
Онлайн порталът разглежда условията за наемане на автомобил, които предлагат шест от водещите компании в сектора – „Сикст“ (Sixt), „Херц“ (Hertz), „Авис“ (Avis), „Бъджет“ (Budget), „Ентърпрайз“ (Enterprise) и „Юръпкар“ (Europcar), в 6 популярни дестинации за летен туризъм в Европа – Барселона (Испания), остров Крит (Гърция), Дубровник (Хърватия), Даламан (Турция), Ница (Франция) и град Фару, административен център на популярния туристически регион Алгарве в Португалия.
Цените на автомобилите под наем в тези дестинации продължават да нарастват и достигат до средно по около 640 евро за седмица през това лято или с 58 на сто повече в сравнение с лятото на предпандемичната 2019 г., когато средната седмична стойност на услугата е била около 404 евро.
Ако човек иска да наеме автомобил например в района на турския курортен град Даламан за първата седмица на август, ще трябва да плати средно по около 522 евро, което е с над 50 на сто повече в сравнение с миналата година.
Цените в Барселона през лятото ще са още по-високи – наемът на автомобил от средния клас, като „Фолксваген Голф“ (Volkswagen Golf) или „Пежо 308“ (Peugeot 308), ще струва около 668 евро за периода между 29 юли и 5 август. По същото време на миналата година това щеше да излезе близо 544 евро, а през 2019 г. – само около 292 евро.
Цените на автомобилите под наем се повишиха през 2022 г., след като по време на пандемията компаниите продадоха значителна част от автопарковете си, тъй като търсенето се срина. Когато интересът на потребителите отново се повиши след отмяната на повечето ограничения, наложени по време на кризата около COVID-19, се оказа, че фирмите за коли под наем изпитват затруднения да възстановят изцяло автопарка си. Поради това някои от компаниите в сектора са принудени да купуват новите си коли на по-високи цени и съответно повишават стойността на услугата, която предоставят.