Авиокомпания „Сингапур еърлайнс“ (SIA) скоро ще стане един от малкото авиопревозвачи, които предлагат безплатен wi-fi на борда на самолетите си за всички пътници. От 1 юли клиентите на авиокомпанията ще могат да сърфират по време на полет без обичайните такси или ограничения на данните, информира ДПА.
Използването на интернет в самолета, ако изобщо има такава възможност, обикновено е запазено за пътниците, платили за място в първа или бизнес класа, предаде БТА.
Макар че вече прекарваме в интернет по-малко време, отколкото през пандемията от КОВИД-19, през 2022 г. петте милиарда души в света, които редовно използват мрежата, са прекарвали средно по шест часа на ден онлайн, сочат данни на „Уи ар соушъл“ (We Are Social), британска компания, която следи използването на интернет и социалните медии.
Същевременно броят на пътниците във въздушния транспорт се увеличава. По данни на Международната асоциация за въздушен транспорт (IATA) през април 2023 г. глобалният пътнически трафик се е върнал на 90 процента от предпандемичното ниво. През 2019 г. – годината преди началото на пандемията и свързаните с нея ограничения върху пътуванията, в света бяха превозени 4,5 милиарда пътници, припомня ДПА.
Така че за авиокомпании като „Сингапур еърлайнс“ безплатният wi-fi е начин да привлекат клиенти.
За да получат достъп до интернет на борда, пътниците ще трябва да се регистрират в безплатната програма за лоялност на „Сингапур еърлайнс“. По подобен начин работят и някои от малкото други превозвачи, които предлагат безплатен wi-fi, като „Катар еъруейз“ (Qatar Airways) и „Делта“ (Delta AirLines).
„Сингапур еърлайнс“ уточни, че офертата ще важи за 129 от 136-те ѝ самолета, с изключение на седем машини „Боинг 737-800 ЕнДжи“ (Boeing 737-800 NG), които според превозвача „не са оборудвани за wi-fi“.