Марк Зукърбърг отправи днес директно предизвикателство към „Туитър“ (Twitter) с разработеното приложение от „Мета“ „Тредс“ (Threads), привличайки милиони потребители за часове, стремейки се да спечели предимство пред отслабения си конкурент сред серия хаотични решения на собственика Илон Мъск, предаде Ройтерс.
Сред тези, които бързо се присъединиха към новата платформа на „Мета“, са знаменитости като Ким Кардашиян и Дженифър Лопес и известни политици като Александрия Окасио- Кортес от Демократическата партия.
Марк Зукърбърг обяви, че приложението е осъществило 5 милиона регистрации през първите четири часа. Впоследствие той публикува известния мийм на Спайдърмен срещу Спайдърмен – в хумористична закачка към съперничеството с Мъск и двете услуги.
Според анализатори свързаността на „Тредс“ с „Инстаграм“ (Instagram) може да даде на платформата на Мета“ (Meta) вградена потребителска база и рекламен апарат.
Това може да доведе до отлив на постъпления от реклама за „Туитър“ на фона на опитите на новия главен изпълнителен директор да съживи затруднения бизнес.
Макар че „Тредс“ стартира самостоятелно приложение, потребителите могат да се логват като използват идентификационните си данни от „Инстаграм“ и да следват същите акаунти. Това го превръща в лесно допълнение към съществуващите навици на над 2 милиарда активни потребители месечно, които ползват някои от приложенията на „Мета“.
Според някои анализатори пускането на „Тредс“ е възможност за създаване на по-малка токсична версия на „Туитър“.
„Нека тази платформа носи добра енергия, да има силна общност, в която да има отлично настроение и да създава по-малко притеснения“, написа в публикацията си Окасио- Кортес.
Акциите на „Мета“ са се повишили във вчерашната търговия преди пускането на приложението, изпреварвайки печалбите на конкурентните технологични компании.
Пускането на „Тредс“ идва, след като Зукърбърг и Мъск си отправят ехидни забележки от месеци, заплашвайки дори да си организират реален мач по смесени бойни изкуства в Лас Вегас.
Мъск купи „Туитър“ за 44 милиарда долара миналия октомври, но пазарната й капитализация оттогава се е сринала на фона на сериозните съкращения на персонала и противоречията с модерирането на съдържание, отблъснали, както потребителите, така и рекламодателите.