Тръгва идейно пловдивската железница, няма да събарят бетонния мост

Готов е идейният проект за повдигането на жп линиите на бул. „Копривщица” и връзката между гара „Филипово“ и Централна гара в Пловдив. Това съобщиха вицепремиерът по икономическите политики и министър на транспорта и съобщенията Христо Алексиев и шефът на Национална компания „Железопътна инфраструктура“ Златин Крумов след проведената работна среща в Областната администрация за изграждането на градска железница в Пловдив, предаде БНР.

Към момента има осигурено финансиране от 200 милиона лева по ОП „Транспорт”. Министър Алексиев уточни, че това е първият етап от изграждането на градска железница като основната цел е да се реализира един интегриран проект, който да подобри транспортанта свързаност в града, съседните общини, индустриалните зони и летище „Пловдив“.

Проектът  предвижда изграждане на двойна жп линия и повдигането ѝ с 15 метра, нов мост за влаковете и премахването на прелезите. До края на годината може да бъде да бъде избран изпълнител, а община Пловдив да стратира необходимите процедури за изработване на подробни устройствени планове.

Според Алексиев Пловдив може да е първият град, който да има градска железница, която да се използва като вътрешноградски и извънградски транспорт. Той коментира, че годишно в града влизат и излиза около 6 милиона автомобила и реализирането на големите транспортни проекти могат да облекчат автомобилния трафик.

Христо Алексиев увери, че до средата на 2024 година ще приключи изграждането на пробива под Централна гара, както и модернизацията на жп възела. В момента няма забавяне в сроковете, като се работи максимално бързо, за да не се затрудняват пловдивачани.

Двата проекта ще струват общо 600-700 мииона лева, допълни вицепремиерът. За Бетония мост той увери, че няма да бъде съборен, а му предстои реконструкция и рехабилитация, която може да започне още през летните месеци тази година.

Четете още

Избор на редактора