Австралийски учен твърди, че е открил “перфектното скривалище” за пътническия самолет MH370, който изчезна безследно преди десетилетие.
Винсент Лайн, помощник изследовател в Университета на Тасмания, смята, че малайзийският самолет е бил умишлено потопен в дълбока 20 000 фута (6 000 м.) „дупка“ в Broken Ridge – океанско плато в югоизточната част на Индийския океан.
Самолетът на Malaysian Airlines, превозващ 239 души на борда, изчезна на 8 март 2014 г., докато прелиташе над виетнамското въздушно пространство по време на полета си за Пекин. След изчезването му той се превърна в най-голямата мистерия в историята на авиацията и теориите за случилото се с пътниците и екипажа бяха обстойно оценени.
Анализът на сателитните данни показа, че самолетът вероятно се е разбил някъде в южната част на Индийския океан, край бреговете на западна Австралия. Две големи търсения обаче не успяха да стигнат до заключения.
Лайн каза, че дълбоката дупка в Индийския океан с подводни плата, вулкани и дълбоки дерета може да бъде идеалното скривалище за липсващия полет.
Той каза, че пилотът на обречения полет Захарие Ахмад Шах умишлено е хвърлил самолета на това място, познавайки района.
„Тази работа променя разказа за изчезването на MH370’s от инцидент, заради свършване на гориво и високоскоростно гмуркане, до пилот, който почти извършва невероятно перфектно изчезване в южната част на Индийския океан“.
„С тесни стръмни страни, заобиколен от масивни хребети и други дълбоки дупки, той е пълен с фини седименти – перфектно скривалище“.
“Това оправдава без съмнение първоначалното твърдение, базирано на брилянтни, опитни и много внимателни анализи на щетите от отломки, от наградения бивш главен канадски следовател на въздушни катастрофи Лари Ванс, че MH370 е имал гориво и работещи двигатели, когато е претърпял майсторски ‘контролиран ditching’, а не високоскоростна катастрофа без гориво.”
Той каза, че точното местоположение на изчезналия MH-370 е в точката, където географската дължина на летище Пенанг в Малайзия се пресича с траекторията на полета от домашния симулатор на командира на самолета.
Тази траектория на полета е била открита преди това, но е отхвърлена като неуместна от ФБР и други служители, разследващи изчезването, каза той.
„Това предварително обмислено емблематично място крие много дълбока дупка от 6000 м в източния край на Разчупения хребет в рамките на неравна и опасна океанска среда, известна с дивия си риболов и нови дълбоководни видове“.
“Дали ще се търси или не зависи от длъжностни лица и компании, но що се отнася до науката, ние знаем защо предишните търсения са се провалили и по същия начин науката безпогрешно сочи къде се намира MH370. Накратко, мистерията MH370 е напълно научно разрешена!” той каза.
Изследователи от университета в Кардиф също посочиха, че самолетът е бил в южната част на Индийския океан по време на последния етап от пътуването си и смятат, че са идентифицирали сигнал от хидрофон (подводен микрофон).
Д-р Усама Кадри, читател от Факултета по математика на Кардифския университет, каза: “Нашият анализ показва ясни сигнали за налягане от предишни самолетни катастрофи, открити на хидрофони, дори на разстояния над 3000 км.“
“В случая с MH370 официалните разследвания заключиха, че самолетът трябва да се е разбил близо до 7-ма дъга – точката, в която е възникнала последната комуникация между самолета и INMARSAT [сателитната телекомуникационна компания].”
Повече от 30 парчета предполагаеми отломки от самолети са събрани по крайбрежието на Африка и на островите в Индийския океан, но само три фрагмента от крила са потвърдени, че са от MH370.
Повечето от отломките бяха използвани при анализ на модела на дрейфа с надеждата да се стесни възможното местоположение на самолета. В доклад от 495 страници за изчезването на MH370’, публикуван през юли 2018 г., се казва, че контролите на Boeing 777’ вероятно са били умишлено манипулирани, за да го отклонят от курса, но следователите не могат да определят кой е отговорен.
Докладът също така подчертава грешките, допуснати от центровете за контрол на въздушното движение в Куала Лумпур и град Хо Ши Мин, и издава препоръки за избягване на повторен инцидент.
Твърди се, че Шах е използвал сложен самоделен летателен симулатор, за да изпробва пътеки в отдалечения южен Индийски океан, преди самолетът му да изчезне при много подобни обстоятелства.
Поверителният документ е получен от списание New York и е част от разследване на малайзийската полиция за последните дни на пилота.
То предоставя убедителни доказателства, които предполагат, че изчезването на MH370 не е инцидент, а предумишлено масово убийство-самоубийство, съобщава изданието. /Дарик