Meta , компанията-майка на Facebook и Instagram, отчете 52% годишен спад в нетната печалба за третото тримесечие, тъй като регистрира втория си пореден тримесечен спад на приходите, подкрепен от намаляване на средната цена на реклама, съобщават световните агенции.
Нетната печалба за тримесечния период до края на септември се понижи до около 4,4 милиарда долара, близо 4,8 милиарда долара по-малко от същия период година по-рано. Той е намалял с около 34% спрямо второто тримесечие на тази година.
Това е второто поредно тримесечие, в което базираният в Калифорния технологичен конгломерат отчита двуцифрен спад на нетната печалба.
Цената на акциите на компанията падна с 6% при затварянето на търговията в сряда, но се срина с 20% след търговията до 104,30 долара. Цената на акциите на компанията се понижи с почти 62% от началото на годината.
Приходите на компанията за социални медии са спаднали с близо 4% на годишна база до около 27,7 млрд. долара през третото тримесечие, надхвърляйки прогнозите на анализаторите за 27,4 млрд. долара, според Refinitiv, което е спад от близо 3,8% на тримесечна база.
„Въпреки че сме изправени пред краткосрочни предизвикателства по отношение на приходите, основите са налице за връщане към по-силен растеж на приходите“, каза основателят и главен изпълнителен директор на Meta Марк Зукърбърг.
„Наближаваме 2023 г. с фокус върху приоритизирането и ефективността, които ще ни помогнат да се ориентираме в настоящата среда и да създадем още по-силна компания.“
Броят на ежедневните активни потребители на платформата нараства с 3 процента годишно, за да достигне около два милиарда през последното тримесечие. Месечните му активни потребители се увеличиха с 2% до близо 2,96 милиарда.