Организаторите на Световното първенство шокираха зрители, участници и особено рекламодатели, като забраниха продажбата на алкохолна бира на осемте стадиона, на които ще се проведе мондиалът, съобщи Асошиейтед прес.
Решението идва само два дни преди началото на мачовете в Катар.
Безалкохолна бира обаче ще има на всичките 64 мача на шампионата на планетата.
Инсайдърът на Асошиейтед прес е пожелал анонимност, тъй като катарците все още не са обявили новината публично, а тя определено ще предизвика тотално недоволство.
Компанията „майка“ на Budweiser, „AB InBev ABI“, плаща десетки милиони долари на всяко световно първенство за изключителните права за продажба на бира. Партньорството на компанията с FIFA датира от турнира през 1986 г., който се проведе в Мексико.
Когато Катар стартира кандидатурата си за домакинство на Световното първенство, страната се съгласи да уважава търговските партньори на международната централа и го стори още веднъж при подписването на договори след спечелването на вота през 2010 г.
Но два дни преди старта на мондиала ситуацията е доста различна…