„Шофьорските курсове поскъпват с между 150 и 300 лв., след като фирмите вдигат цената със закъснение заради поскъпване на горива, инфлация, заплати на инструкторите, счетоводно обслужване и др.“, коментира председателят на Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България Красимир Георгиев пред БНТ.
Според него цената варира според това дали фирмата е изрядна пред държавата. „Около 95 % от сектора е сив, не прави никакви отчисления към държавата и те могат да си позволят по-малък процент увеличение“, коментира още Георгиев. Това са компании, които не дават всички часове по програма, нямат разходите, които имат изрядните фирми, уточнява той.
„Тези, които не спазват правилата може да си позволят 800 лв. цена за курс, но за да се осигури качествено обучение са необходими около 1200 лв. за курс“, обобщава Георгиев.
Той обяви, че с 25 ст. отстъпка на практика държавата дотира сивия сектор, тъй като неизрядните инструктори карали с лични коли и пълнели от евтиното говори, докато сериозните фирми в бранша не можели да ползват тази дотация.
„Така държавата създава условия този сив сектор да се увеличава и конкуренцията да бъде несправедлива и нелоялна. Това се отразява върху качеството на подготовката на бъдещите водачи, което виждаме всеки ден по улиците“, каза още Георгиев.