Япония мощно се завръща към пиенето, насърчава населението да употребява

Японската култура е стара колкото света. И необятна като вселената. Кухня, ритуали, традиции, дисциплина. Примесени с обществени привички и обичаи, те я превръщат в образцов културен модел за цял свят.

Едно нещо обаче куца при японците – консумацията на алкохол. Българинът би се притекъл на помощ. „Да им покажем как се пие!“, сякаш чуваме призива на някой тукашен майстор на чашката.

Японското правителство взе мерки за насърчаване на пиенето. Вече стартира национален конкурс, призоваващ за идеи, които да накарат хората да пият повече алкохол. Причината е, че напоследък младите хора прибягвали до други стимуланти и това довело до… спад в данъчните приходи.

Кампанията The Sake Viva!, която се провежда от Националната данъчна агенция на Япония, призовава хората на възраст от 20 до 39 години да излязат с предложения, за да помогнат за съживяването на популярността на алкохолните напитки, които са изпаднали в немилост поради промените в начина на живот по време на пандемията от COVID-19.

Състезанието, което продължава до 9 септември, призовава за „нови продукти и дизайн“, както и за начини за увеличаване на домашната консумация на традиционни японски алкохолни напитки.

Участниците ще бъдат насърчени да изследват и методите за продажба, използвайки метавселената.

Данъчните в Япония съобщават с тревога, че консумацията на алкохол е спаднала от средно 100 литра годишно на човек през 1995 г. до 75 литра през 2020 г. Намаляването на продажбите на алкохол обаче удря бюджета на страната, който вече има дефицит от над 48 трилиона йени (290 милиарда долара).

Наблюдава се рязък спад особено в потреблението на бира, като обемът на продажбите бележи спад от 20% до под 1.8 милиарда литра.

Твърде вероятно е дисциплинираните японци за откликнат на правителствения зав. Министерството на здравеопазването на Япония заяви обаче, че се надява кампанията да напомни на хората и че е редно да пият само „подходящото количество алкохол“.

Финалистите в конкурса ще бъдат поканени на гала церемония по награждаването в Токио на 10 ноември. А данъчната служба заяви, че ще подкрепи несимволично комерсиализацията на идеите на победителя.

Четете още

Избор на редактора