Планът за преструктуриране на „Български пощи“ е одобрен от Европейската комисия (ЕК). Това съобщиха от пресцентъра на Министерството на транспорта и съобщенията (МТС).
От министерството посочиха, че условието за получаване на финансова подкрепа в размер на 50 млн. лева е била подготовката на документа и неговото одобрение от ЕК.
„Одобрението е оценка за работата на съвместния екип на Министерството на транспорта и съобщенията, и „Български пощи“, който в продължение на година работи в постоянна комуникация с Европейската комисия“, коментира служебният министър на транспорта и съобщенията Георги Гвоздейков.
Според него най-важните стъпки сега са дружеството да започне преструктуриране и спиране на неефективните дейности, за да се постигне дългосрочното му оздравяване. От ведомството посочиха, че с одобряването на плана сумата, която държавата предостави като заем на „Български пощи”, ще се преобразува в собствен капитал.
По този начин те ще излязат от досегашния си статут на предприятие в затруднено положение, информираха от МТС.
От министерството подчертаха, че след спазване на установените законови процедури в областта на държавните помощи, дружеството ще има възможност да получава в пълен размер компенсацията от държавния бюджет за универсалната пощенска услуга и за изплащането на пенсии чрез пощенски станции.
Това е първият план за оздравяване на дружество в съобщителния сектор, който ЕК разглежда. Той ще се изпълнява за период от три години.
По-рано днес ЕК съобщи, че одобрява отпускането на държавна помощ до 25,51 милиона евро за дружеството „Български пощи„.
На 21 декември 2023 г. България уведоми ЕК за помощ за преструктуриране на дружеството под формата на преобразуване в собствен капитал на заема за оздравяване в подкрепа на план за структурни промени. Планът съдържа мерки за рационализиране на дейността на „Български пощи„, оптимизиране на клоновата мрежа и намаляване на разходите. Дружеството ще разработва или предоставя нови услуги, за да разшири достъпа за гражданите в отдалечени райони, допълниха от комисията.