Amazon грабна короната от Apple, за да стане най -скъпата марка в света , на стойност 299,3 милиарда долара, показва доклад на консултантската компания Brand Finance .
Amazon изпревари Apple въпреки трудната година за технологичния сектор, след като компанията за електронна търговия държеше титлата на най-скъпа марка в света от 2018 до 2020 г.
„Нашето изследване установи, че стойността на марката Amazon идва от силната му доминираща позиция както в B2C, така и в B2B секторите на икономиката, като доминиращ оператор в масивните пазари на онлайн търговия на дребно и облачни компютърни услуги“, каза Дейвид Хей, главен изпълнителен директор и председател на Brand Finance.
Базираната в Лондон консултантска компания оценява силните страни на глобалните марки, количествено определя стойността им и ги класира ежегодно по сектори и държави.
Стойността на марката на Amazon се повиши с 36% от началото на пандемията, тъй като тя се превърна в основен играч в различни сектори.
„Въпреки че вече притежава най-ценната марка в света, тя продължава да се разширява в нови вертикали като продажба на дребно, придобиване на филмови студия и обработка на плащания“, каза г-н Хей.
„Освен това, с пълните онлайн услуги за търговия на дребно на Amazon, достъпни само в 18 нации, остават допълнителни възможности за разширяване на географския му обхват.“
Amazon си върна титлата въпреки спада от 15% в стойността на марката си до 299,3 милиарда долара от 350,3 милиарда долара миналата година. Това беше придружено от съответен спад в силата на марката, като нейният рейтинг спадна от „AAA+“ на „AAA“, тъй като потребителите „го оценяват по-сурово в света след пандемията“, се казва в доклада.