Най-популярната видеоплатформа YouTube е допринесла с повече от 1.2 милиарда евро към брутния вътрешен продукт на Германия през 2021 г. Това показва проучване на консултантската компания „Оксфорд икономикс“, цитирано от ДПА.
Платформата е оставила сериозен отпечатък върху пазара на труда, осигурявайки над 30 000 работни места на пълна заетост в Германия.
Междувременно между януари 2020 г. и декември 2021 г. общото време на ден, в което германските потребители на видеоплатформата са гледали видеосъдържание, се е увеличило повече от три пъти, каза ръководителят на YouTube за Германия Андреас Бризе.
Всеки германец гледа средно по 40 минути YouTube всеки ден. Това се случва все по-често пред голям екран в хола вместо на смартфон или компютър. Около 30 милиона германци са гледали YouTube на телевизорите си през декември миналата година.
Броят на абонатите на различните канали отразяват обхвата на платформата. „В Германия повече от 5000 канала имат повече от 100 000 абонати, което представлява увеличение с 20 на сто на годишна база“, каза още Бризе.
Над 400 германски канала имат повече от 1 милион абонати, което е увеличение за сегмента от 15 на сто.
YouTube претендира, че има над 2 милиарда потребители месечно, които общо гледат по 1 милиард часа видеосъдържение на ден, уточнява БТА.
Данните се основават на три анонимни проучвания сред 3000 потребители на платформата в Германия, 670 създатели на съдържание в нея и 500 фирми.