Над половин милион са похарчили партиите за медии

587 000 лева са похарчили партиите за медийно отразяване към този момент. Това каза в сутрешния блок“Денят на фокус“ Лилиан Никифорова от Института за развитие на публичната среда.

„Правя само едно уточнение, тъй като отчетите към Сметната палата се подават след края на кампанията. Това, което нашият екип прави традиционно по време на кампания – ние следим официалните страници на около 40 медии. Става въпрос за национални и регионални радиостанции, печатни медии, онлайн медии и телевизии, тъй като за медиите съществува задължението да публикуват договорите, които сключват в рамките на кампанията. Така че това, което в момента можем да кажем, е каква е сумата, похарчена именно в тези 40 медии от участниците в кампанията за медийно отразяване. Тя е на обща стойност от 587 000 лева. И за дам база за сравнение с предишни кампании, всъщност имаме намаление на средствата. Това са парите, похарчени за първите 10 дни от кампанията за медийно отразяване. През 2021 г. в кампанията 2 в 1 от ноември, когато имахме президентски и парламентарни избори, за първите 10 дни партиите бяха разходвали малко над 1 милион лева, а пък миналата година за същия период от последната парламентарна надпревара средствата бяха 862 000 лева. Т.е. сами виждате, че имаме сериозно намаление на сумата до този момент“, каза тя.

„Към този момент най-много средства са похарчени от ГЕРБ-СДС, които са разходвали около 173 000 лева, следвани от техните бивши „некоалиционни“ партньори от „Продължаваме промяната“ – „Демократична България“, които са разходвали 125 000 лева. На трето място са от политическа партия „Възраждане“ с малко над 100 000 лева. Като тук много интересно е да уточня, че всъщност стратегиите на трите партии са доста различни. Ако ГЕРБ-СДС и „Продължаваме промяната“ – „Демократична България“ насочват средства към разнообразни медии, както електронни, така и печатни и онлайн, то голямата сума на политическа партия „Възраждане“ – около 76% от техните средства, похарчени до момента, или това са 83 000 лева, са насочени към телевизия „Евроком“. Интересно е, че в последните няколко кампании това е обичайна практика на партия „Възраждане“, така че не за първи път виждаме такава голяма сума в първите 10 дни, насочена точно към тази телевизия“, обясни експертът.

„БСП са вложили 56 хил. лв., а ДПС се нареждат на четвърто място с 11 хил. лв.“, допълни Лилия Никифорова.

Четете още

Избор на редактора