Държавната железопътна компания на Германия „Дойче бан“ (Deutsche Bahn) планира последните останали й дизелови експресни влакове за в бъдеще да се движат, без да отделят въглеродни емисии, като преминат към горивa, произведени по екологично неутрален способ, съобщи ДПА, цитирана от БТА.
В момента „Дойче бан“ обслужва само няколко експресни линии с дизелови влакове, тъй като по-голямата част от мрежата на жп оператора е електрифицирана. Дизелови локомотиви се движат в Централна и Южна Германия, както и по дългите маршрути до ваканционния остров Силт в северната част на страната.
При все по-екстремните метеорологични условия в Европа, свързани с изменението на климата, все повече пътници осъзнават необходимостта да избягват пътуванията със самолет на кратки разстояния и ги заменят с железопътен транспорт без вредни въглеродни емисии.
„До 2025 г. и последните 2% от дългите маршрути, които се обслужват от дизелови влакове, ще преминат на биогориво. Така ще дадем още един пример за опазване на околната среда“, заяви Щефани Берк, шеф на маркетинг отдела в „Дойче бан“.
Биогорива като хидротретирано растително масло (HVO) са подходящи за по-старите локомотиви в железопътния парк, които няма да се нуждаят от скъпоструващо преоборудване.
От края на юли дизеловите влакове, които извършват транспорта до Силт от градчето Нибюл, също преминаха само на биогориво. Според „Дойче бан“ така ще бъде спестено изхвърлянето в атмосферата на 7 500 тона въглероден диоксид годишно, като има планове маршрутът да бъде електрифициран в най-скоро време.
Използваното гориво се произвежда само от биологични остатъци и отпадъчни материали. Не се прибягва към допълнително култивирана биомаса и няма конкуренция с производството на храни и фуражи.
От „Дойче бан“ обявиха също така планове за употреба на биогорива и в товарния железопътен транспорт.