„Трейс“ стои зад проблема на „Тракия“ и ремонта на жълтите павета

Една и съща фирма стои зад един от проблемните участъци на АМ „Тракия“ и ремонта на жълтите павета, заяви пред БНТ служебният министър на регионалното развитие и благоустройството арх. Иван Шишков. Става въпрос за „Трейс“.

По думите на Шишков обаче, проблемът с ремонтите не е във фирмата-изпълнител, а в начина, по който се възлагат поръчките и е организиран контрола от страна на държавата.

Според регионалния министър София е на път да загуби европейското финансиране за ремонта на центъра на града, осигурено по ОП „Региони в растеж“, която се управлява от МРРБ. За да се усвоят парите, ремонтът на цялата централна градска част трябва да е готов и качествено извършен до март 2023. Тепърва предстои пренареждане на жълтите павета, ремонтът на ул. „Шишман“ също продължава. Заради забавянето от МРРБ обмислят да започнат предварителни проверки на изпълнението на проекта.

От МРРБ са установили лоши практики при контрола и възлагането на изграждането на двата лота на АМ „Тракия“, за които от служебното правителство твърдят, че са „спестени“ около 40 млн. лв.

При участъкът Стара Загора – Нова Загора има по-малко липси в материалите, отколкото при лота Нова Загора -Ямбол. Първият участък обаче е строен на по-висока цена от втория, като и при двата има малък гаранционен срок.

Регионалният министър посочи и други недостатъци при организацията на пътното строителство – при основните ремонти, извършвани под формата на текущи, се спестяват много от надзорните процедури. Поръчките са възлагани по технологични проекти, които според Шишков не съществуват в правния мир, а дълги години в АПИ не е имало звено, което отговорно да контролира основните ремонти на пътища.

Служебният регионален министър заяви още, че зимната поддръжка на пътищата е гарантирана.

Четете още

Избор на редактора