70 т. по-малко пластмаса е пуснала на пазара „Каменица“ през 2021 г.

През 2021 г. „Каменица“ АД  е намалила теглото на пуснатите на пазара първични и вторични пластмасови опаковки с близо 70 тона спрямо 2020 г. пише в доклада на компанията за устойчиво развитие, в който тя представя своята стратегия „Нашият отпечатък“.

Пивоварната на компанията в Хасково използва 5 собствени водоизточника и влаганата вода преминава през процеси на пречистване и обработка, най-важният от които е този в инсталацията за обратна осмоза, уточнява БТА.

От началото на 2022 г. заводът на „Каменица“ АД в Хасково закупува изцяло само зелена енергия. Компанията е ангажирана и с подкрепата на родното производство, като за правенето на бира се използва 95 на сто български малц, 95 на сто от фирмите за транспорт, с които работи, са български, и над 80 на сто от пакетиращите материали за продуктите се произвеждат у нас.

Във връзка с пестенето на природни ресурси и нововъведенията, които биреният производител е въвел, са отчетени 17 на сто по-малко вложена вода в производството на 1 хектолитра (hl) бира готов продукт, 12,5 на сто по-малко вложена електрическа енергия и 65 на сто по-малко закупен въглероден диоксид за 2021 г. спрямо 2016 г.

„Каменица“ АД е част от „Молсън Корс Бевъридж Кампъни“ и работи с една пивоварна в Хасково и микропивоварна за ръчно приготвени бири в Пловдив.

Четете още

Избор на редактора