Брус Уилис е продал правата за „дигиталния си двойник“ за използване в комерсиални видео продукции. Този ход позволява на холивудския актьор да се появява в цифров вид в бъдещи реклами и евентуално дори филми, и вече се появи в руска реклама, използваща технологията.
Уилис, който е диагностициран със заболяването афазия, което „засяга когнитивните способности“, обяви, че ще се „оттегли“ от актьорството по-рано тази година. Вместо това той ще лицензира дигиталните си права чрез компания, наречена „Дийпкейк“. Дружеството е регистрирано като корпорация в Делауеър.
„Дийпкейк“ получава образа на Уилис, като обучава модел на невронна мрежа на базата на негови изяви в екшъни от 90-те години на миналия век. След като е известен външният му вид, моделът може да приложи главата на Уилис към друг актьор със сходно телосложение в процес, който обикновено се нарича „дийпфейк“. През последните години това стана популярно в TиkTok, като неоторизираните „двойници“ на Том Круз и Киану Рийвс събраха голям брой последователи.
На уебсайта на „Дийпкейк“ се съобщава, че Брус Уилис е казал:
„Хареса ми прецизността на моя герой. Това е чудесна възможност за мен да се върна назад във времето. Невронната мрежа беше обучена върху [съдържанието на] филмите „Умирай трудно“ и „Петият елемент“, така че моят герой е подобен на образите от онова време. С навлизането на съвременните технологии бих могъл да общувам, да работя и да участвам в снимките, дори да се намирам на друг континент. Това е съвсем ново и интересно преживяване за мен и [съм] благодарен на нашия екип.“