Кание Уест ще съсипе Адидас, вече го ужили със 700 млн. евро

Германският производител на спортни стоки „Адидас“ може да се окаже изправен пред сериозни загуби тази година заради решението да се раздели с рапъра Кание Уест заради неговия антисемитизъм, предаде ДПА.

Ако спортният гигант се откаже от стоките, създавани съвместно с изпълнителя, който промени името си на Йе през 2021 г., и спре да продава продуктите от линията „Yeezy“, тя може да реализира оперативна загуба в размер на 700 милиона евро, обявиха от компанията.

Германската корпорация преустанови партньорството си с рапъра и дизайнер Уест заради негови многократни антисемитски коментари.

Модната му линия „Yeezy“ е допринесла за продажбите с 1,2 милиарда евро и с 500 милиона евро за оперативна печалба. Без нея оперативната печалба ще бъде около нулата.

Ако спре продажбата на тези продукти, това ще намали финансовите резултати с още 500 милиона евро, а освен това ще има еднократни разходи до 200 милиона евро.

„Цифрите говорят сами за себе си. В момента не се представяме толкова добре, колкото би трябвало“, каза главният изпълнителен директор на „Aдидас“ Бьорн Гулден. Той отбеляза също, че 2023 г. ще бъде година на преход, в която компанията отново да стане растяща и печеливша.

Четете още

Избор на редактора