Нова банкомат измама – фишинг атака

За опити за измама на клиенти на една от банките сигнализират потърпевши. Така наречените „фишинг атаки“ най-често се случва през електронната поща. Целта им е с изпращането на автентично на пръв поглед съобщение от банка, институция или фирма, за да се съберат лични данни или банкова информация от потребителя, съобщава БНТ.

Наопример потребител Яна тегли по-голяма сума пари от банкомат. Час по-късно тя получава имейл, че поради съмнителна активност електронното банкирани и банковата карта са блокирани.

„Реших, че тъй като съм теглила много над лимита няколко пъти, вероятно това е станало причина по някакви съображения банката за известно време да блокира електронното ми банкиране и последвах линка. Попълних си банкова информация без изобщо да подозирам и всъщност на следващия ден в електронното ми банкиране пристигна съобщение, че банката няма практика да изпраща имейли на своите клиенти“.

От обаждане на служител на банката Яна разбира че, малко след получаване на данни е направен опит и за разплащане.

„Интересното е, че това са големи брандове модни и салони за красота, което ме навежда на мисълта, че човекът, който извършва тази измама е жена“, смята Яна. Целевата група са хора с пари, които често се разплащат електронно.

Николай Кръстев, интернет експерт, коментира за БНТ: „Интернет е проекция на нашето общество, ако сме наулицата и някой ни поиска данните, дай ми паролата си за банката, напиши ми паролата за имейла, никога не бихме го направили, но се доверяваме, когато го получим на имейла“.

„Онлайн измамниците стават все по-ловки и изобретателни в начините да достигнат и излъжат потребители и фирми. И дори и хората, които се занимават с превенция на тези атаки могат да попаднат на прицела на мошениците“, казва още експертът.

За да не станете жертва на „фишинг“ атака проверете имейла адреса на подателя. Ако българска банка ви изпраща съобщение с домейн от далечна дестинация или има правописна грешка в съобщението – вероятно е измама. Ако имате съмнения се свържете с банката и проверете дали съобщението наистина е изпратено от тях, казват банковите експерти.

Четете още

Избор на редактора